Laidarit etsivät kollegaa tosi tarkoituksella!
Vastaamme viiden blogin sarjalla rekryprosessissamme eniten kysymyksiä esiin nostaneisiin asioihin ja kuvaamme samalla uniikkia kulttuuriamme. Kaikki esiin nousseet teemat ovat valideja epäilyksiä ja huolia; ei duunin vaihtaminen ikinä ole helppoa ja etenkin tällaiseen ”uuteen” siirtyminen on vielä vaikeampaa.
Kaikki blogit olemme kirjoittaneet me, Leidenschaftiin palkatut yrityskulttuurimuotoilijat. Me olemme itse käyneet saman prosessin läpi ja itse kukin miettineet samoja kysymyksiä. Kaikki uskalsimme tehdä hyppäyksen ja emme ole sitä katuneet. Lue kirjoituksemme, niin tiedät tasan tarkkaan, onko Leidenschaft sinulle paras työpaikka.
Terveisin, Johanna, Enna, Mikko ja Anna
Kysymys 2. ”Minut ulkoistetaan ja unohdetaan asiakkaalle, josta en edes välttämättä välitä tai johon en usko. Ei näin, eihän?
Avaamme tätä aihetta myös seuraavassa blogissamme, mutta se on niin tärkeä, että avataan se samanlaisena kirjoituksena myös tässä.
Rohkeus näkyy vahvasti siinä keiden kanssa teemme töitä. Jos emme näe, että johto on motivoitunut ja sitoutunut muutokseen, emme lähde tekemään yhteistyötä. Tämä on yksi hienoimmista asioista yrityksestämme ja se nostaa luottamuksen ilmapiirin ihan eri tasolle. Voimme luottaa siihen, että emme jää vaikeissa tilanteissa yksin, eikä meidän tarvitse hyväksyä väärintekoja. Uskomme kuitenkin aina lähtökohtaisesti ihmisten olevan hyviä ja ymmärrämme olevamme kaikki keskeneräisiä – emme luovuta vaikeissa tilanteissa, kunhan näemme, että se on aidosti ratkaistavissa.
Asiakkuuksilla ei ole erillistä rotaatiosuunnitelmaa
Emme ole erikseen, ainakaan vielä, tehneet erillistä rotaatiosuunnitelmaa tai maximipituutta asiakkuuksiin. Muotoilijat saavat vaikuttaa siihen itse. Pisimmät asiakkuutemme ovat kestäneet 1,5-2 vuotta. Toisessa olemme toimineet mentorin roolissa noin päivän viikossa, toisessa toimimme kehittämispäällikkönä/coachina 2-3 päivää viikossa. Näissä rooleissa toimivat muotoilijamme rakastavat omia asiakkaitaan ja ovat itse sopineet jatkoistaan asiakkaan kanssa.
Pyrimme siihen, että pitkäaikaisen asiakkuuden lisäksi muotoilijat voivat tehdä rinnalla myös projekteja, esim. kulttuuri due diligence- projekteja kollegan kanssa. Näin muotoilijat pääsevät sekä työskentelemään aina eri kollegoiden kanssa, mutta saavat samalla kokemusta eri aloista ja firmoista ja saavat vaihtelua arkeen. Nämä ovat asioita, jotka erottavat muotoilijan roolin in-house roolista.
Resonoiko kirjoitus sinussa? Laita meille hakemus ja palataan pian asiaan! Voit täyttää työhakemuksemme täällä.