Leidenschaft muotoili Sosprolle erottuvan työnantajalupauksen ja toimintamallit sujuvaan ja laadukkaaseen rekrytointiin. Projektissa hyödynnettiin palvelumuotoilun menetelmiä, ja ratkaisut pohjautuvat vahvaan työntekijäymmärrykseen. Leidenschaftin Tiina ja Siina ammensivat Sospron yrityskulttuurin ydintä haastattelemalla laajasti Sospron työntekijöitä ja esihenkilöitä. Tämän pohjalta oli mahdollista muotoilla todellista yrityskulttuuria kuvaava työnantajaviesti sekä yhteinen tapa rekrytoida ja viestiä potentiaalisille työnhakijoille.
Uuden urasivun ja rekrytointimallin luomisessa tehtiin tiivistä yhteistyötä Sospron alueorganisaatioiden kanssa ja he pääsivät mukaan kehittämään uutta tapaa rekrytoida. Alueorganisaatiot otettiin myös mukaan urasivun sisällön rakentamiseen ja kuvitukseen. Alueet saivat itse kuvata omaa työyhteisöään tuleville työnhakijoille, jotta uudet Sosprolaiset tietävät varmasti mihin ovat tulossa. Eräs hiljattain Sosprossa aloittanut esihenkilö totesi yhteisessä kehityspalaverissa, että “Tämä yhteinen tilaisuus teki minusta kerralla aidon Sosprolaisen”.
”Sen lisäksi, että Leidenschaftin tiimillä on paljon osaamista, niin vähintään yhtä tärkeää onnistuneelle lopputulokselle oli tiimin kannustava, innostunut ja positiivinen asenne yhteiseen tekemiseen. Se antoi energiaa ja uskoa johtoryhmällekin viedä työ maaliin. On aina mukavaa tehdä töitä yhdessä ihmisten kanssa, jotka osaavat ja uskovat asiaansa, ja ovat siitä ylpeitä. Se johtaa tavallisesti hyviin asioihin ja tehtävälle asetetut tavoitteet saavutetaan. Näin onnellisesti meille kävi Leidenschaftin kanssa.”
Teemu Annala
Sospro
Kirkastettu työnantajakuva, vahva työnantajalupaus sekä rekrytoinnin toimintamallit auttavat Sosprota viestimään heidän ainutlaatuisesta yrityskulttuuristaan ja myös elämään yrityskulttuuria todeksi. Työnhakijoille Sospro näyttäytyy entistä houkuttelevampana työnantajana. Työntekijöiden ylpeys omasta työnantajasta vahvistuu. Uusilla urasivuilla on esillä työntekijöiden itse kirjoittamia uratarinoita sekä kuvia Sospron arjesta. Myös toimipaikkojen kuvaukset ovat työntekijöiden itse kirjoittamia. Kaikista tärkeimpänä Sospron asiakkaat, lapset ja nuoret, ovat myös päässeet kertomaan omista kokemuksistaan suoraan urasivuille, jotta työnhakijat ymmärtävät, kuinka merkityksellistä työtä Sosprolla tehdään!
Nyt Sosprolla on juuri heidän kulttuuriaan kiteyttävä työnantajalupaus, työnhakijoita vahvemmin puhutteleva uraosio, yhteinen malli laadukkaaseen työnhakijaviestintään sekä jaettu aito innostus asiasta. Projektin toteutus mahdollistaa rekrytoinnin laatumittarien seurannan ja rekrytointiprosessin jatkuvan kehittämisen.
Sospro on sosiaalialan ennakkoluuloton edelläkävijä, jolla on lastensuojelun yksiköitä useilla paikkakunnilla Suomessa. Yritys tuottaa monipuolisia lastensuojelun sijaishuollon ja jälkihuollon palveluita sekä avopalveluita. Jokainen työntekijä on osa yhteisöä, jossa osaamista arvostetaan ja jossa saa vaikuttaa.
yrityskulttuurimuotoilija
+358 40 018 4953
tiina@leidenschaft.fi
OTa yhteyttä
Piditkö lukemastasi?
Jätä yhteystietosi, niin vaihdetaan ajatuksia yrityskulttuurinne tavoitteellisesta kehittämisestä. Kanssamme vietetty tunti ei vielä tähän mennessä ole vienyt yhtään organisaatiota taaksepäin.